Arne Bang har lang erfaring fra opplevelsesindustrien både privat og profesjonelt, og har utviklet et eget konsept som skreddersys for håndplukkede virksomheter innen reiseliv, kulturliv og ideelle organisasjoner.
Arne Bang og tidligere makker Trond Backer (Backer & Bang) ledet – i samarbeid med reiselivsnestor Elisabeth Heyerdahl Refsum – utviklingen av ny forretningsplan for en revitalisert satsning for historiske togreiser i Norge. Eller Norges svar på Orientekspressen, om du vil.
Kunstmuseene i Bergen har hatt utfordringer med sin relativt nye og samlende merkevare KODE. Arne Bang ble bedt om å hjelpe med utvikling av merkevaren, samt om å fasilitere en ny kommunikasjonsstrategi for museet.
Backer & Bang har i flere år hatt gleden av å arbeide tett med Vest-Agder museet i.f.t. merkevare og kommunikasjon på strategisk nivå.
Et godt resultat handler ofte om en god prosess. Dette ble særlig viktig da man skulle diskutere noe så komplekst og følelsesladet som kommunesammenslåing i Kristiansandsregionen.
”Den som jager to harer fanger ingen” — Konfucius
Banksektoren strammer seg til på Sørlandet. Særlig da de to storbankene Sparebanken Sør og Sparebanken Pluss fusjonerte og ble Norges femte største bank. Hva gjør du da?
Blå Kors er en stor og respektert diakonal organisasjon som fremmer rusfrihet i samfunnet. Over 1000 mennesker har sitt daglige arbeid i Blå Kors.
Ved nyttårsskiftet 2014 fusjonerte to av regionens største eiendomsmeglere til ett, stort selskap. ABCenter og Plussmegleren ble Sørmegleren.
Livet var mye enklere før. Da en kunne pushe produkter nærmest uhemmet ut i markedet. Den tid er for lengst forbi. Nå er det Kunden som sitter ved roret og flirer.