Ved nyttårsskiftet 2014 fusjonerte to av regionens største eiendomsmeglere til ett, stort selskap. ABCenter og Plussmegleren ble Sørmegleren.
Arne Bang ble bedt om hjelp til å utvikle en konkurransestrategi for den nye merkevaren. Meglerbransjen lever av provisjon. Og siden slaget begynner med objektene, må du først vinne boligselgers gunst. Selgers viktigste motivasjon? Forutsatt tillit – en høyest mulig pris. Nesten uten unntak.
Gjennom en forsvarsstrategi, posisjonerte vi først meglerhuset som markedslederen på Sørlandet (fordi vi kan bevise det). Det er trygt å velge markedslederen, særlig når du skal selge ditt hjem. Deretter forsterket vi markedslederposisjonen ytterligere med story og slagord for å gi megleren maks medvind mot mål.
Hvilken story bør den nye megleren fortelle? Vi foreslo følgende: ”Det kan fort lønne seg å velge markedslederen på Sørlandet neste gang du skal selge bolig. Stor markedskraft fører til flere interessenter og budgivere. Det øker dine sjanser for den beste prisen”. Storyen avrundet vi med en oppsummerende og differensierende grunn til å velge Sørmegleren. Dette formulert i slagordet ”Styrken til å nå flere”. Altså ingen kjære mor. Bare harde bud.